Tracking Specialist
- Utrecht
€ 3.750 - € 5.000 per maand
Functieomschrijving
Vind jij net als wij dat data en tracking hét fundament zijn onder succesvolle online campagnes? Begrijp je het belang van een correcte consent-implementatie? Wil je werken bij een bureau waar tracking al 10+ jaar op #1 staat en waar ándere bureaus naartoe bellen als ze er niet uitkomen? Kom maar, kom maar!
Wat ga je bij ons doen als Tracking Specialist?
- Je leeft in GTM, zowel client-side als server-side.
- Je gebruikt de dataLayer* als belangrijkste input en optimaliseert deze waar nodig.
- Je faciliteert onze campagnespecialisten met de best mogelijke en full-funnel (conversie)metingen.
- Voor vragen kunnen ze altijd bij jou terecht.
- Je bent goed bekend met de grote CMS’en (Magento, Shopify, Wordpress), logt hier lekker zelf op in en doet regelmatig zelf de nodige implementaties m.b.v. plugins en apps.
- Indien nodig stuur je heldere briefings naar ontwikkelaars.
- Je hebt een goed begrip van de diverse advertentiekanalen (Google/GA4, Meta, Pinterest, LinkedIn), weet wat waar van belang is en maakt zelf de nodige datapunten aan.
- Je controleert productfeeds op een optimale integratie met on-site tagging.
- Je zet een systematiek op om de correctheid van tracking-implementaties te monitoren.
- Je bent goed op de hoogte van nieuws en updates en implementeert nieuwe functies pro-actief.
- Lees je liever officiële documentatie dan blogs? Pluspunten!
- Je helpt waar nodig met de implementatie van onze unieke AdChamps Add-ons.
- Je rapporteert direct aan je zeer ervaren Teamlead.
*Als je niet weet wat de “dataLayer” is, dan ben je af.
Wie zijn wij?
Wij zijn AdChamps. Wij vinden dat online campagnes eerlijker, transparanter en toegankelijker kunnen én moeten. Bij ons geen theoretische mooidoenerij en vage beloftes. Maar ongecompliceerde online campagnes op Champions League niveau. Dit kunnen we als geen ander omdat ons kernteam bestaat uit Teamleads met ieder minstens 10 jaar ervaring. We hebben een sterke focus op techniek, omdat we al heel lang weten dat dit de toekomst is van digital marketing. Ons team bestaat uit 12 specialisten, is hecht, groeit hard en kent weinig hiërarchie.
Wat bieden wij jou?
- Een prachtige werkplek in een gloednieuw en inspirerend kantoor in Utrecht.
- Toe aan een break? Ga los op de PS5, de biljarttafel of het dartbord.
- Een hecht en sociaal team van collega’s met veel ervaring, waar je elke dag van leert.
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
- Een zeer goed salaris (€3.750 – €5.000 p/m).
- Full-time of part-time dienstverband.
- Jaarlijks opleidingsbudget en interne opleidingen.
- De gehele werkdag gratis eten en drinken.
- 100% reiskostenvergoeding.
- 8% vakantiegeld.
- bijdrage in pensioen.
- Eigen keuze in verdere ontwikkeling.
- Gratis toegang tot onze in-house Gym.
- Tripjes, etentjes en spontane borrels.
Vereisten
- Minimaal 3 jaar ervaring als data-/tracking specialist (Analytics/Tracking/CRO).
- Tastbare en serieuze ervaring met Google Tag Manager en de dataLayer.
- Ervaring met implementaties in verschillende CMS’en (in ieder geval Magento, Shopify en Woocommerce).
- Begrip van en ervaring met server-side tracking.
- je hebt ervaring met SST-platformen zoals Taggrs of Stape.
- Minimaal HBO werk-/denkniveau.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!